Професія SMM у 2024 році та її затребуваність для бізнесу
Соціальні мережі лише спочатку були місцем розваги та спілкування користувачів. Наразі вони розширили свої можливості та стали простором, у якому бізнес може комунікувати з аудиторією та набирати з неї нових клієнтів, а також зміцнювати свій бренд та представленість в інтернеті. Зробити це грамотно та ефективно під силу саме SMM-фахівцеві. У його руках зосереджуються два основні компоненти — маркетинг та соціальні мережі. Саме тому курси СММ детально охоплюють розбір завдань та значущість такого фахівця у розрізі цих двох складових.
Маркетинговий компонент
Перед SMM-фахівцем стоїть завдання сформувати попит, а потім залучити клієнтів та через них досягти мети, поставленої замовником. Для цього потрібно бути маркетологом, здатним просувати як продукти і послуги, так і весь бізнес в соціальних мережах. Особливо це стосується компаній, що працюють у beauty-індустрії, продають техніку та різноманітні послуги.
SMM-менеджер у маркетингу виконує такі завдання:
- Розробка стратегії розвитку бренду безпосередньо в соціальних мережах.
- Вибір майданчика, оптимального для реалізації бізнес-цілей. Це може бути як одна соцмережа, так і кілька. Найпопулярніші - Instagram, TikTok, YouTube, Facebook та ін.
- аналітика. Збір інформації про інтереси та болі ЦА, сегментування аудиторії, аналіз та звітність.
- Збір даних про конкурентів, аналіз їх вдалих та невдалих рішень, моніторинг трендів та ринку.
- Просування та рекламна кампанія.
Усьому цьому можуть навчити курси СММ. Звичайно, можна спробувати вчитися самостійно, збираючи інформацію по крихтах, але це довго і не завжди ви отримуєте актуальні матеріали.
Соціальні мережі
Їхня головна функція — комунікація. Тобто в соцмережах люди діляться тим, що для них важливо і намагаються донести цінність чи сенс чогось. У цьому випадку SMM-менеджер стає джерелом такої інформації від імені бренду та налагоджує комунікацію з потенційними клієнтами. До його завдань у розрізі соцмереж входять:
- Створення контенту — цікавого та відповідного плану, потреб ЦА.
- Підвищення лояльності аудиторії до бізнесу та формування середовища, в якому він зможе розвиватися.
- Вибудовує якісну комунікацію з аудиторією через різні інструменти соцмереж: пости, відео, фото, текстовий підпис та ін. Дуже важливо висловити через них певні сенси та закріпити асоціацію з брендом. Сама по собі картинка не має цінності, а ось створений СММ-фахівцем креатив працює на бізнес та підтримує взаємозв'язок із передплатниками та потенційними клієнтами.
Бізнес, розвиваючи свої акаунти в соцмережах, ставлять різні завдання перед SMM-фахівців, але найважливіші такі:
- Збільшити кількість теплої аудиторії, клієнтів та продажів з цього каналу трафіку.
- Зробити бренд впізнаваним та сформувати лояльне ставлення до нього.
Важливо розуміти, що завдання SMM-менеджера не входять продажу, тому адресувати йому цей запит не зовсім коректно. Тим не менш, фахівець може вплинути на продаж рівно так само, як і інші фактори: суть і якість продукту, бюджет, робота відділу продажів та ін. Відповідаючи за свою частину роботи, менеджер соціальних мереж може створити потрібний антураж і комунікацію з аудиторією , Забезпечивши необхідні умови для зростання продажів. Проходячи курси СММ, наприклад, у Genius Space, ви побачите, що відповідальність на такому фахівця чимала, і вона має пряму залежність із чеками за оплату його роботи.