Шість висновків після затримання засновника NEXTA
Система перевірки багажу та пасажирів не дає 100% гарантії безпеки, залишається ще людський фактор.
Для тих, хто ще не прочитав: у Мінську затримали колишнього головного редактора, засновника telegram-каналу NEXTA за дуже цікавих обставин. Коли він летів літаком з Афін до Вільнюсу, і літак пролітав над Білоруссю, надійшов сигнал про мінування літака. Літак екстрено посадили у Білорусі і затримали Романа Протасевича.
Які висновки напрошуються:
— Це виклик для цивільної авіації. Це не просто хуліганство білоруської влади, це пряме посягання на безпеку цивільної авіації. Тож, вкрай цікаво, як на це відреагує ІСАО — міжнародна організація цивільної авіації, що займається організацією і координацією міжнародного співробітництва держав у всіх аспектах діяльності цивільної авіації. Учасниками ІКАО є близько 190 держав в тому числі і Білорусь.
— Тоталітарні лідери демократичними шляхами владу не віддають, а міжнародна ізоляція їх гарно мотивує на зміцнення режиму.
— Білоруські спецслужби працюють зухвало та нахабно і з поставленою задачею впорались. Потенціал в них є. Тож цей інструмент залякування і примусу ще продовжить режиму життя.
— Як версія (гіпотеза) — в літаку знаходився працівник білоруських спецслужб, який і повідомив про можливе мінування. Тобто треба завжди розуміти, що на борт літака може проникнути хто завгодно не лише на внутрішніх російських рейсах з Навальним, але будь-де і будь-коли.
— Система перевірки багажу та пасажирів не дає 100% гарантії безпеки, залишається ще людський фактор, який неможливо відстежити через відеокамери. Тому, екіпаж допускає ймовірність потрапляння зброї, вибухівки на борт, мінування тощо.
— Територію Білорусі літакам цивільної авіації краще оминати. Але список таких країн можна розширити. Бо цією ідеєю почнуть користуватись і якщо не вжити запобіжних заходів, то ситуація може повторитись в інших регіонах.