З огляду на оцінку фахівців Світового банку, потенціал для зниження портових зборів в Україні становить близько 40%. Але навіть 20% зниження портових зборів створить істотний стимул для експорту української продукції на світові ринки, допоможе українським заводам пережити важкі часи, дасть додаткові надходження в український бюджет.
Аналогічно безглуздою є політика в іншій держмонополії, підпорядкованій Міністерству інфраструктури – «Укрзалізниці». Монополія абсолютно неефективний спосіб організації господарської діяльності, всі проблеми «Укрзалізниці» влада намагається вирішити тільки шляхом підвищення тарифів. Наприклад, в 2019 р «Укрзалізниця» збільшила тарифи на 14,2%, посилаючись на зростання індексу цін виробників (ІЦВ). У кризовому 2020 році ціни виробників знизилися, ІЦВ впав на 7,4%. Значить і вантажні тарифи УЗ повинні бути знижені на 7,4%. Але замість цього, Владислав Криклій говорить про необхідність їх підвищення.
Щоб діяльність «Укрзалізниці» стала ефективною, потрібно не підвищувати тарифи, а провести структурну реформу - реорганізацію компанії. В результаті змін кожний із структурних підрозділів УЗ має стати прозорим у фінансовому аспекті. В результаті реорганізації УЗ в кожному із сегментів повинна виникнути конкуренція, без якої монополія диктує свої умови, що виливається в низьку якість послуг і захмарно високі тарифи.