Створити особистий кабінет школяра на сайті школи – ось, на мою думку, чудовий спосіб поєднати онлайн-спілкування вчителя з класом, вчителя з учнем, видачу завдань, контроль їх виконання, оцінювання, коригування навчання в разі недостатньої успішності.
Зараз моя донька-восьмикласниця на закладці «Дистанційна освіта» сайту школи обирає один з 16-ти предметів, потім працює серед наданих вчителем файлів. Вона має пам’ятати, які предмети відкривала, які файли виконувала. Потім фоткає виконані завдання і скидає вчителю.
Хтось, краще організований, зробить все. Гірше організований зробить більшість. Слабо організований зробить мало, побачить, що і так можна, і візьме собі за правило на все життя: «Я не зробив, бо не побачив».
В персональному кабінеті школяра в моїй уяві донька отримає нагадування: «У Вас 5 непрочитаних повідомлень у папці «Хімія», «Важливо: у Вас невиконана контрольна робота з біології», «Сьогодні о 14-00 Ви отримаєте доступ до онлайн-тесту з історії», «Консультація вчителя літератури з 17-00 до 18-00 за посиланням …»
При відповідному налаштуванні, такі повідомлення надходитимуть і на мобільний телефон.
У разі створення такої платформи учитель готує завдання, скидає у папку відповідного класу, вказує час доступу до тестів та особистого онлайн-спілкування з учнями (консультації). Тести готуються так, щоб самі виставляли оцінки, формували файл з помилками і надсилали його учню без участі вчителя.
Треба уникнути ситуації, коли вчитель «сидить» над фотками робочих зошитів учнів. Адже це повторення старої практики перевірки зошитів, а не новітні технології.
До речі, про тести. У старших класах вони повинні включати завдання із ЗНО за попередні роки, щоб під кінець навчання діти не одну сотню разів пройшли ці завдання, а кращі від гірших відрізнялися не десятками балів, а лише одиницями.
Особистий кабінет постійно формуватиме табель успішності по поточних оцінках, тож учень і батьки (за його згодою) зможуть бачити, над чим працювати більше.
Відпаде потреба у щоденниках і відмазках «Я не записав домашнє завдання».
Після завершення карантину практику особистих кабінетів можна продовжити, створивши «цифрову українську школу».
На запитання мами: «Чи ти зробив домашнє завдання?», цифровий учень просто скине посилання на сторінку електронного щоденника, в якому одразу після загрузки виконаної домашки будуть проставлені оцінки навіть без участі вчителя.