Опублікували під сповненим інтригою заголовком: Persuading the Enemy: Estimating the Persuasive Effects of Partisan Media with the Preference-Incorporating Choice and Assignment Design.
Людей розбили на різні групи і показували їм новини з політично мотивованих медіа (partisan media), тобто тих медіа, місія яких чітко зрозуміла - просування наративів конкретних політичних сил.
Для розуміння - в Україні такими partisan media є фактично всі провідні телеканали, адже вони качають за якусь конкретну політичну силу.
Треба сказати, що це спроба дослідити дуже тонкі матерії. Отже, ключові висновки дослідження:
- медіа мають сильний вплив на політичні уподобання людини;
- більшість людей не хоче дивитися новини;
- коли таким непідготовленим людям дають дивитися новини з політично мотивованих медіа, то вони мають на них більший вплив ніж на людей, які свідомо обирають такі медіа.
У сухому залишку дослідження підтверджує одну з тез книжки «Війна за реальність. Як перемагати у світі фейків, правд і спільнот»: медіа серйозно впливають на формування уявлень людини про реальність.
Водночас сила цього впливу відрізняється в залежності від групи, якій вона адресована. Зменшувати вплив таких медіа можна, якщо людина хоча б загалом орієнтуватиметься у медіапросторі (медіаграмотність), розумітиме місію медіа, яке вона переглядає, і матиме хоча б найзагальніший контакт з політичними новинами.
У перекладі на людську мову: жити зовсім без новин, поза політичним медіапростором погано. Бо коли ти з ними неминуче стикнешся, твій мозок буде більш вразливий для політично мотивованих новин і тобі легше непомітно нав’язати потрібну комусь реальність. Це щось подібне до щеплення: щоб захиститися від хвороби потрібно спочатку дозовано вприскнути її в організм.