Нагадаю, що відповідно до проекту державного бюджету на 2018 рік Уряд передбачив здійснення з 1 січня 2018 року видатків на підготовку фахівців у навчальних закладах І-ІІ рівня акредитації з місцевих бюджетів, мовляв, в державному бюджеті грошей на це немає.
Міністерство фінансів з цього приводу зазначило, що обсяг діяльності таких закладів у 2018 році становитиме 6,1 млрд. гривень. Очевидно, що місцеві бюджети, які більше не отримуватимуть фінансової допомоги від держави в галузі освіти, не зможуть утримувати навчальні заклади.
Виходить, що уряд не зміг знайти кошти на заклади освіти, але збільшив у два, а то і в три рази видатки на утримання Адміністрації Президента, ДУСі, Верховної Ради, Кабінету Міністрів і т.д.?
Всю серйозність та недолугість освітніх нововведень можна проілюструвати на прикладі столиці. Лише в Києві у наступному році можуть закритись не менше 29 навчальних закладів. Це означає, що працівники 29 установ втратять роботу, студенти не отримають освіту і 29 приміщень перетворяться або на комерційні офіси, або, не виключено, на заклади Національної лотереї.
Якщо вже столиця не знайшла, необхідних на утримання, 271 млн. гривень, то що можна говорити про ситуацію в районних центрах та селищах міського типу?
Поки що на сполох б’є лише громадськість
Про це свідчить той факт, з якою швидкістю набрала необхідну кількість голосів петиція на сайті Верховної Ради щодо "Підтримання Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо фінансування ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації". На збір підписів законом передбачено 91 день. Лише за 44 дні петицію підписали більше 25 тис громадян, а це вже необхідна кількість для того, щоб Верховна Рада її розглянула та належним чином відреагувала.
Сьогодні потрібно зробити все, щоб не допустити спецоперацію Уряду по ліквідації спеціальної освіти. Може хтось нагадає ідеологам переведення фінансування освіти на місцеві бюджети, що Статтею 53 Конституції України передбачено, що саме держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти.