Нещодавно я писав про наші перші успіхи в роботі з Генпрокуратурою. З моєї подачі було порушено кримінальних проваджень і подано позовів на захист заповідних територій - півтора десятки.
Але ось і порція дьогтю. Два місяці тому я відправив до відомства Юрія Луценка звернення з приводу виявленою мною корупційної схеми в Міністерстві екології та природних ресурсів України. За місяць відправив повторно – і знову тиша. Просто немає відповіді, і все тут.
Коротко: на сайті Державних закупівель розміщена інформація про проведення ряду тендерів Міністерством екології та природних ресурсів України на виконання плану дій із імплементації Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом.
Тендер оголошений Мінприроди України у 2016 році на Проведення аналізу економічних, соціальних та політичних результатів впровадження Директиви 2003/35/ЄС, підготовка проектів нормативно-правових актів з метою адаптації до неї українського законодавства, підготовка звіту з адаптації українського законодавства до зазначеної Директиви. Але ж проект Закону «Про Стратегічну екологічну оцінку» (Директива 2003/35/ЄС) вже розроблений в рамках технічної допомоги та зареєстрований у ВРУ 08.10.2015 за №3259. Аналогічний тендер Мінприроди України оголошений у 2016 році для підготовки дослідження з імплементації Директиви 85/337/ЄС, який не враховує, що законопроект «Про оцінку впливу на довкілля» вже розроблений та зареєстрований у ВРУ 03.06.2015 №2009а.
Станом на 1 квітня 2016 року Мінприроди України реалізовує проект «Підтримка України в апроксимації законодавства ЄС у сфері навколишнього середовища», в планах якого є апроксимації горизонтальних директив.
Станом на 31.03.2016 року тендери з закупівель послуг Мінприроди України не відбулися. Проте, тендерні пропозиції не скасовані, тож можна підозрювати, що діяльність чиновників Мінприроди у цій ситуації має на меті розтрату бюджетних коштів в майбутньому. Бо досі планується замовляти розробку законопроектів.
Але ці законопроекти давно розроблені і ми їх проголосували в першому читанні!
Звісно, схема запланована раніше, ніж Міністром був призначений Остап Семерак, а Генеральним прокурором – Юрій Луценко. Проте саме вони успадкували її від попередників і тепер мають зупинити заплановану розтрату бюджетних коштів. Втім, таких запланованих розтрат в Мінприроди є ще чимало. Поки нам вдалось виявити такі:
1. Розробку матеріалів для створення Єдиної уніфікованої електронної системи інформації/даних про дозволи, звіти, матеріали перевірок у сфері охорони довкілля (загальнодержавного автоматизованого Реєстру викидів і перенесення забруднювачів).
2. Проведення аналізу економічних, соціальних та політичних результатів впровадження Директиви 2003/35/ЄС, підготовка проектів нормативно-правових актів з метою адаптації до неї українського законодавства, підготовка звіту з адаптації українського законодавства до зазначеної Директиви.
3. Проведення аналізу економічних, соціальних та політичних результатів впровадження Директиви 85/337/ЄС.
Здавалось би, кожен юрист, чи навіть бухгалтер безпомилково впізнає в описаній мною ситуації з тендерами – ознаки корупції і розтрати бюджетних коштів. Але чомусь навіть на мій повторний запит з Генеральної прокуратури відповіді не прийшло. Звісно, що і тендерні пропозиції не скасовані мовчки чекають свого часу.
Прошу Юрія Луценка взяти дану історію під свій особистий контроль та надати відповідь, чи вбачає ГПУ у такій діяльності чиновників Мінекологіії корупційну складову.