В цілому по Україні у минулому році ця фірма отримала підрядів на понад 120 млн гривень на поточний і капітальний ремонти доріг.
Богдан Красовський, аналітик “Антикорупційного штабу” та координатор проекту “Сильні громади”, спеціально для CorruptUA розібрався, як такі обороти стали можливими і хто стоїть за успіхом фірми.
За 2016 рік Слов’янською міською радою було проведено 972 тендери на 1010 лотів з очікуваною вартістю 265,83 млн гривень, у результаті було укладено 728 договорів на загальну суму 93,45 млн грн.
Тепер придивимось до того, хто ж найбільш успішний учасник тендерів. Згідно з даними професійного модулю аналітики Prozorro на першому місці за сумою укладених за 2016 рік договорів знаходиться ТОВ «Славдорстрой» – 13,03 млн на ремонтних роботах доріг. Це підприємство отримало 13,94% або кожну сьому гривню з усіх витрачених Слов’янської міської радою коштів.
По всій Україні «Славдорстрой» за минулий рік заробив 122,48 млн гривень у 52 тендерах. Хоча доцільніше буде сказати, що 49 підрядів були отримані в Донецькій області, ще 3 у Луганській. Плюс до цього, 20 прямих договорів у обхід тендерних процедур, які вдалось відшукати в результаті розслідування на 5,11 млн. Загалом 72 договори на 127,61 млн.
Відповідно до даних на порталі Prozorro, підприємство взяло участь у 87 тендерних закупівлях, перемігши у 51 тендері. Успішність – 58%.
ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ»
Одразу зазначаємо, що у матеріалі проводиться тільки аналіз тендерних процедур та документації до них. Реальний стан виконання робіт проведено не було.
Дата реєстрації ТОВ «Славдорстрой» – 29 жовтня 2015 року, директором підприємства є донеччанин Олег Воронов. Тобто станом на кінець 2016 року фірмі було усього рік і 2 місяці.
Прописана фірма у Слов’янську, за адресою вулиця Краматорська, 79. Цікаво, що за цією ж адресою зараз або у минулому були зареєстровані ще 6 юридичних осіб. Найбільш відоме з них – ПАТ «Слов’янський завод високовольтних ізоляторів», тут же прописана продуктова компанія.
Засновниками «Славдорстрою» зараз значаться два товариства з обмеженою відповідальністю із рівними частками по 50%: «Слав АБЗ» та «Славспецтех», зареєстровані в листопаді 2015 року у Слов’янську.
Керівником першого спочатку був Олександр Ковальов, але влітку 2016 року тимчасово виконуючим обов’язки директора став Дмитро Мужук. Менеджером «Славспецтех» від заснування є Сергій Троян. Обидва прописані у Слов’янську підприємства внесли до статутного капіталу по 100 тисяч гривень, у сумі 200 тисяч. Кінцевий бенефеціарний власник «Славдорстрою», «Слав АБЗ» та «Славспецтех» – Сухий Сергій Іванович.
Ця трійця ТОВ цілеспрямовано заточена під участь у тендерах на ремонт доріг. «Славдорстрой» займається безпосередньо ремонтом, «Славспецтех» надає їм у оренду техніку в усіх тендерах.
«Слав АБЗ» у цій схемі виділена особлива роль. З самої назви випливає, що це асфальтобетонний завод. До одного з тендерів ТОВ «Славдорстрой» на підтвердження технологічного устаткування для виробництва асфальтобетонної суміші надало договір із ТОВ «Слав АБЗ». Іншими словами, своя ж структура уклала договір оренди на поставку асфальтобенної суміші.
1 вересня 2016 року «Славдорстрой» уклав договір із «Слав АБЗ» на проведення лабораторних випробувань асфальтобетону, кам’яних матеріалів, бітуму та бітумних емульсій. Так, структура, яка є засновником ТОВ «Славдорстрой», проводила лабораторні випробування якості укладеного ними асфальту.
ПЕРШІ ДОГОВОРИ НА РЕМОНТИ ДОРІГ
Виграні «Славдорстроєм» тендери умовно поділені нами на дві частини за датою укладання договору на виконання робіт. Перша частина – договори укладені до 1 вересня 2016 року, друга – після 1 вересня.
Аналіз наданої до тендерів документації викрив, що найпершим договір з ТОВ «Славдорстрой» на аварійний ямочний ремонт ділянки дороги уклало структурна одиниця ПАТ «Донбасенерго» «Слов’янська ТЕС» 22 березня 2016 року. Вартість договору 504,75 тисяч гривень. «Донбасенерго» – це на чверть державне акціонерне товариство, яке досі пов’язують із родиною екс-президента Януковича.
Вже за два тижні, 4 квітня, УЖКГ Краматорська укладає 7 договорів на ремонт доріг із «Славдорстроєм». Перший на капітальний ремонт автодороги по вул. Карпінського на 1,23 млн грн. Цей договір вони «засвітили» у тендерній документації на підтвердження досвіду. Моніторинг транзакцій на порталі Є-дата виявив, що у цей же день було укладено 6 договорів на ремонт внутнішньоквартальних доріг з ТОВ «Славдорстрой». Загальна сума договорів 1,53 млн гривень. У підсумку, 4 квітня 2016 року УЖКГ Краматорська уклало 7 договорів на 2,76 млн з підприємством, яке існує менше півроку. На той момент «Славдорстрой» не мав досвіду виконання капітального ремонту доріг. Тепер стало зрозуміло, що це не проста фірма, яку цілеспрямовано забезпечують необхідним досвідом робіт для ефективного входження у ринок ремонту доріг.
Ще через тиждень, 12-13 квітня, слов’янські ремонтники уклали 10 договорів на поточний ремонт доріг з КП «ДРУАС» Краматорської міської ради. Загально сума договорів – 902 тисячі гривень.
Звертаємо увагу, на той момент (квітень 2016 року) підприємство «Славдострой» фізично існувало лише п’ять місяців і їм на голову за тиждень сипляться 17 договорів на 3,66 млн від краматорських комунальників.
КАЗУСИ ІЗ ПРОПИСКАМИ ТОВ «СЛАВ АБЗ»
Юридична адреса «Слав АБЗ» – м. Слов’янськ, вул. Шевченка, 2а – це будівля в самому центрі міста і в ній знаходяться фітнес центр, сімейно-консультаційний центр, магазини. Загалом, тут виробничі потужності знаходитись не можуть. Автор навідався за зазначеною адресою і дізнався, що офісу фірми «Слав АБЗ» на Шевченка немає вже рік.
У наданих до тендерів «Славдорстроєм» довідках про наявність асфальтобетонного заводу та договорах на поставку асфальтобетонних сумішей із «Слав АБЗ» будь-яких інших адрес не вказано. Тому залишається відкритим питанням, де було вироблено той асфальт, документи на який були надані ТОВ «Славдорстрой» до тендеру на поточний ремонт внутрішньо квартальних проїздів та прибудинкових територій у Слов’янську, проведений в липні 2016 року.
Згідно тендерної документації учасник торгів мав надати копії сертифікатів якості на складові асфальтобетонної суміші. До цього тендеру на поточний ремонт внутрішньо квартальних проїздів «Славдострой» надав договір про поставку асфальтобетонної суміші від 2 червня 2016 року, укладений з ТОВ «Слав АБЗ». А витребуваної замовником копії сертифікатів якості надано не було. Відповідно до статті 30 Закону «Про публічні закупівлі» замовник повинен відхиляти пропозиції, які не відповідають встановленим кваліфікаційним критеріям.
Для участі в тендері на капітальний ремонт дороги в СМТ Біленьке у вересні 2016 року, який організувала Служба автомобільних доріг Донецької області, була необхідна довідка про наявність лабораторії якості асфальтобетонних сумішей. У підтвердження наявності лабораторії було надано договір з тим самим «Слав АБЗ» на проведення лабораторних випробувань асфальтобетону, кам’яних матеріалів, бітуму та бітумних емульсій. Договір з «Слав АБЗ» було укладено 1 вересня 2016 року.
В документації для участі у тендері на капітальний ремонт в СМТ Біленьке було надано свідоцтво «Про метрологічне підтвердження вимірювальних можливостей» №ВЛ-006-2016, видане ДП «Донецький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» від 6 липня 2016.
Адреса випробувальної лабораторії – Краматорськ, вул. Олекси Тихого (колишня Орджонікідзе), 5. За цією адресою знаходиться ПАТ «Новокраматорський машинобудівний завод». Це передове спеціалізоване підприємство не тільки Краматорська і Донецької області, а і України. За цією адресою не зареєстровано жодного підприємства, окрім «НКМЗ». І раптом саме на території машинобудівного заводу з’являється лабораторія випробувань якості дорожньо-будівельних матеріалів, яка належить ТОВ «Слав АБЗ».
За телефоном ми зв’язались з відділом головного метролога «НКМЗ», який завірив, що за адресою Орджонікідзе, 5, в Краматорську знаходяться тільки заводські підприємства, більше того на їх території не функціонують які-небудь інші структури.
Саме через «НКМЗ» і випливає зв’язок групи підприємств слов’янських дорожників з владою Краматорська. Директором ПАТ «НКМЗ» з 2002 по 2007 роки був Віктор Панков. А зараз він є головою наглядової ради «НКМЗ». В 2015 році міським головою Краматорська було обрано Андрія Вікторовича Панкова, сина колишнього директора «НКМЗ». Співпадіння чи ні, але якраз після місцевих виборів 25 жовтня 2015 року у Слов’янську було засновано групу підприємств, які вже за півроку без наявності досвіду почали отримувати підряди в Краматорську.
Через реєстрацію лабораторії «Слав АБЗ» на території ПАТ «НКМЗ» прослідковується можливий зв’язок з нинішнім мером Краматорська. Досить складно назвати збігом обставин, коли керівники комунальних підприємства, які працюють на контрактній основі з місцевою радою і призначаються міським головою (згідно із з п. 10 ч. 4 ст. 42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»), у квітні 2016 року починають укладати договори у обхід тендерної процедури з підприємством без досвіду виконання робіт. А потім на території машинобудівного заводу виринає випробувальна лабораторія по якості асфальту.
ПОЧАТОК «ВЕЛИКОЇ ГРИ»
Тепер ми знаємо, що станом на оголошення першого тендеру 17 травня 2016 року, у якому взяло участь підприємство «Славдорстрой», у них вже був досвід робіт. Закупівлю було організовано Управлінням ЖКГ Слов’янська, планувалось провести капітальний ремонт вулиці Святогірської у Слов’янську. З конкретного досвіду капітального ремонту доріг у «славдорстроївців» був тільки один підряд у Краматорську.
Дебютний конкурс став переможним для слов’янських дорожників. Цікаво, що конкурент ТОВ «Данко» не брав участі в аукціоні, не понизивши пропозицію. Тому зробивши одне пониження пропозиція «Славдострою» у 1,38 млн стала переможною.
По-друге, і це основне, спочатку тендерна документація на ремонт дороги включала в себе наявність досвіду виконання подібних робіт. Пункт 4.3 умов тендеру чітко вказував, що учасник зобов’язаний надати довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів не менше, ніж за 2 роки не менш 5 організацій і надати не менше двох листів-відгуків про виконання робіт.
Під такі умови ТОВ «Славдорстрой» не підходили, тому що станом на травень 2016 року фірма була створена півроку тому, 29 жовтня 2015, а виконано нею було лише один капітальний ремонт дороги. І за дивним збігом обставин на наступний же день, 18 травня, організатор викладає нові умови тендеру.
У новому варіанті тендерної документації просто потрібно підтвердити досвід виконання робіт без норми про «не менше, ніж 2 роки від не менш 5 організацій», прибрано підпункт про необхідність листів-відгуків.
Наступний тендер за участю «Славдорстрою» на капітальний ремонт дороги по вулиці Василевській в Слов’янську не став для них переможним, хоч і був організований таким лояльним до нього Управлінням ЖКГ Слов’янська. Але ця закупівля наглядно ілюструє, як два підприємства імітуючи конкуренцію розділяють тендери. Знову усього два учасники: ТОВ «Славдорстрой» та ТОВ «Данко», але на цей раз перемогло «Данко».
Окрему увагу звертаємо на ТОВ «Данко». Зараз засновниками підприємства є жителі Макіївки Денис та Валентина Чумаки, директор – Артем Парамонов, теж прописаний у Макіївці. Рішення Краматорського міського суду від 15 квітня 2016 року засвідчує, що «в результаті вивчення відповідних договорів, актів приймання-передачі робіт та іншої документації встановлені обставини, які можуть свідчити про те, що якість будівельних матеріалів, які використовувало ТОВ «Данко» не відповідає умовам відповідних договорів та актам приймання-передачі виконаних робіт». Кримінальна справа проходить по ст.190 КК України «Шахрайство».
Наступні закупівлі, у яких взяв участь і переміг «Славдорстрой», були організовані Виконавчим комітетом Попаснянської міської ради наприкінці травня 2016 року, розкриття пропозицій відбулось 5 липня.
Проведені вони були не в Prozorro, а відображені у Віснику державних закупівель. Два тендери по капітальному ремонту доріг на вулицях Попасної на 3 та 12 млн гривень відповідно. Дивимось початковий варіант ДКТ закупівлі щодо наявності досвіду аналогічних робіт, де вказується, що необхідно надати «оригінали відгуків про виконання аналогічних договорів протягом 2014-2015 років та копії аналогічних договорів (не менше двох)». Знову «Славдорстрой» не підходить під такі умови, адже перший капітальний ремонт дороги була виконано лише навесні 2016 року. Але з невідомих причин 17 червня, за два тижні до розкриття пропозицій, вносяться зміни до тендерної документації. Підправили роки, у яких виконувались аналогічні роботи і в новій редакції замість 2014-2015 років, підходить досвід 2014-2016 років.
Але ще більш кричущою є зміна строку подання пропозицій та дати розкриття пропозицій з 23 червня на 5 липня. А виною всьому згадуваний нами тендер, організований Управління ЖКГ Слов’янської міської ради, у якому перемогло ТОВ «Славдорстрой».
Справа в тому, що хоч аукціон пройшов 31 травня, однак протокол розкриття опубліковано тільки 24 червня. Невідомо, чому так відбулось, однак маємо факт, коли затягнулись строки проведення тендерної процедури УЖКГ Слов’янська і паралельно строк подання пропозицій у тендерах Попаснянської міськради були збільшені. Врешті решт, 30 червня УЖКХ Слов’янська укладає договір з ТОВ «Славдорстрой».
В договорі вказано, що строк виконання робіт з 1 липня до 31 серпня 2016 року. Станом на 5 липня 2016, коли розкривались пропозиції у Попасній, у активі «Славдорстрою» були такі необхідні два договори на виконання капітального ремонту доріг у підтвердження досвіду, однак виконаним був лише один. Проте, схоже, це мало кого цікавило у комітеті з конкурсних торгів Виконавчого комітету Попаснянської міської ради.
Єдиним конкурентом «Славдорстрою» було ТОВ «Данком» (не плутати з ТОВ «Данко» – це різні підприємства). Засновником «Данком» є донеччанин Андрій Довгопол, директор – Валерій Устименко.
Це підприємство має судову практику з низкою кримінальних справ. З рішень судів дізнаємось, що в 2015 році ТОВ «Данком» зробило капітальний ремонт на семи вулицях Попасної на 6,46 млн грн, однак роботи були виконані не повному обсязі, а на деяких об’єктах взагалі не проводилась. А для участі в тендері в червні 2015 року ТОВ «Данком» надали підроблені інформаційні довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення.
Ось з таким підґрунтям 5 липня у Попасній проводиться розкриття тендерних пропозицій за участю ТОВ «Данком». У двох тендерах перемогло ТОВ «Славдорстрой», однак у цей же день було проведено ще одні торги. За участю тих самих ТОВ «Данком» та ТОВ «Славдорстрой. Але на цей раз підряд на 11,94 млн виборов «Данком». Відмічаємо, як ці двоє майже дзеркально «конкурували» у двох тендерах.
25 липня Виконавчий комітет Попаснянської міської ради укладає два договори з ТОВ «Славдорстрой» на 2,99 млн та на 11,95 млн грн. Ось саме в цей момент усі дороги перед «Славдорстроєм» були відчинені. Тепер вони вже мали пакет досвіду виконання робіт на 17,58 млн гривень.
Нескладно здогадатись, що потім тендерні процедури за участю ТОВ «Славдорстрой» проходили без змін умов проведення тендеру, однак цікаві нюанси вони викрили.
Взагалі, треба звернути увагу на чітко вибудувану кон’юнктуру, за яких умов та з яким результатом проводяться закупівлі на ремонт доріг у Донецькій та Луганській областях. Система ризик менеджменту розширеного модулю Prozorro вказує, що 91,86% закупівель за участю ТОВ «Славдорстрой» мають низьку конкурентну активність.
Як бачимо, показники мінімальної економії за результатами аукціону та повної відсутність конкуренції в аукціоні на одному рівні – 43-45%. У сумі ці маркери і сформували такий високий показник низької конкурентної активності. Ці показники підтверджують тезу про те, що сфера впливу на ринку ремонту доріг чітко розподілена. Підприємства заходять на тендер не для того, щоб перемогти, а для імітації конкуренції та дотримання усіх необхідних умов для проведення закупівлі.
100 МІЛЬЙОНІВ ЗА ЧОТИРИ МІСЯЦІ
Розпочинався вересень 2016 року, на той момент ТОВ «Славдорстрой» уклало 47 договорів на 27,323 млн. Попереду найцікавіший момент, як за чотири місяці їм вдалось виграти тендерів на 101,39 млн грн у 25-ти закупівлях.
Пройшли ці закупівлі досить шаблонно. У цей період конкурентами слов’янців найчастіше виступали 3 підприємства: ПП «АБЗ», ТОВ «Данко» та ТОВ «Перша дорожньо-будівельна компанія». Інші конкуренти перетинались з «Славдорстроєм» не частіше одного разу.
Щодо підприємств «Данко» та «ПДБК», то пошук зв’язків на порталі youcontrol.com.ua вказує на афілійованість між ними. Зв’язок прослідковується через використання спільних телефонів та юридичну прописку підприємств з групою інших. Ланцюжок вивів на підприємство ТОВ «Прайм таун», керівником якого є Шевчук Андрій Юрійович. Людина з таким ПІБ є керівником і засновником є ТОВ «Колорфілм продакшн», яке зареєстровано в одному офісі з ТОВ «Перша дорожньо-будівельна компанія».
Конкретно в цей період проведення тендерів і укладання договорів система ризик менеджменту розширеного модулю Prozorro показує ще вищі показники низької конкурентної активності – 95,83%, або у 24 випадках з 25.
Що цікаво, у дев’яти випадках ТОВ «Славдорстрой» було єдиним учасником допорогових тендерів. Ще один раз у систему було викладено звіт про укладений договір із Черкаською селищною радою Слов’янського району. Ці десять державних закупівель у сумі вийшли на 8,43 млн грн для «Славдорстрою».
У підсумку, з вересня до кінця 2016 року були проведені 24 тендерних процедур, де перемогло ТОВ «Славдорстрой» та було викладено 1 звіт про укладений з ними договір.
На шляху до омріяних 100 млн найбільше підрядів слов’янцям надали Департамент капітального будівництва Донецької ОДА – 5 договорів на 46,66 млн, Служба автомобільних доріг у Донецькій області – 15 договорів на 24,75 млн та Служба автомобільних доріг у Луганській області – 1 договір 21,55 млн. У сумі ці три організатори і забезпечили «Славдорстрою» підрядів на 92,96 млн грн.
Підсумуємо, які ж підприємства контролюють ринок ремонту доріг на прикладі укладених у 2016 році договір Службами автомобільних доріг у Донецькій та Луганській області.
САД у Донецькій області у минулому році уклали 106 договорів на 191,57 млн грн. Група підприємств, яка досить часто пересікалась у тендерах, у складі: ТОВ «Славдорстрой», ТОВ «Данком», ТОВ «ПДБК» та ТОВ «Данко» отримали 30 договорів на 112,08 млн.
У тендерах Служби автомобільних доріг у Луганській області прослідковується «тандем»: ТОВ «Славдорстрой» та ПП «АБЗ». З укладених Службою за рік 32 договорів на 122,93 млн, ця пара виграла усього 2, але на суму 56,63 млн. При чому, в цих тендерах вони обидва приймали участь і в обох випадках взагалі не понижували пропозицій. В тендері, де переможцем стало ПП «АБЗ», навіть прийняли участь знайомі ТОВ «Данко» та ТОВ «ПДБК», однак жодного пониження вони так і не зробили.
МІСІЯ НЕЗДІЙСНЕННА, АБО РЕМОНТ 24 ДОРІГ ЗА 14 ТИЖНІВ
І останнє, на що б хотілось звернути увагу, так це графіки виконання робіт до 25-ти договорів, які були укладені, починаючи з 20 вересня 2016 року. Банальна математика зводиться до того, що до кінця року залишалось трохи більше трьох місяців, або 14 з половиною тижнів (102 дні). Доволі складно задача, враховуючи, що роботи проводились у різних місцях населених пунктах, а саме: СМТ Біленьке м. Краматорськ (9 підрядів), СМТ Шабельківка м. Краматорськ (2), СМТ Ясногорівка м. Краматорськ (1), селище Красноторка м. Краматорськ (1), місто Краматорськ (1), місто Слов’янськ (3), місто Бахмут (5), місто Костянтинівка (1), селище Черкаське Слов’янського району (1), ділянка траси у Луганській області (1).
До 23-х договорів надані графіки з точними датами, календарними днями або кінцевими строками робіт. У двох випадках це досить розпливчасті строки типу «листопад-грудень 2016 року», або «кінцевий строк закінчення робіт – грудень 2017 року».
Встановлені факти, що у 6-ти договорах змінювались графіки виконання робіт. При чому, в п’яти випадках (капітальний ремонт доріг і тротуарів в СМТ Біленьке) кінцевий строк виконання робіт було перенесено на травень 2017 року.
Графіки на роботи в 2016-2017 році були затверджені до шести договорів, ще до одного договори на роботи на трасі в Луганській області заплановані тільки на 2017 рік. Разом з п’ятьма договорами на ремонти в селищі Біленькому, в наступному році ТОВ «Славдорстрой» необхідно закінчити 11 робіт і провести повноцінний ремонт траси на Луганщині.
Проаналізувавши графіки на ремонти, виходить, що на виконання кожного потрібно у середньому 15 днів. Але ми пам’ятаємо, що до кінця року залишалось 102 дні, тому вказані графіки і їх реальне виконання не співпадають.
Важливий момент це списки спеціалістів, що мають бути залучені до виконання робіт, надані до кожної процедури закупівлі. До 15-ти тендерів з 24 були надані абсолютно ідентичні списки спеціалістів. До решти тендерів списки спеціалістів співпадали у середньому на 80%. Так, прізвища у цих списках змінюються, але кістяк працівників для усіх робіт був вказаний незмінним.
В НОВИЙ РІК З НОВИМИ ПЕРЕМОГАМИ
Станом на 30 березня 2017 року ТОВ «Славдорстрой» прийняв участь у 28 тендерах на проведення ремонтів доріг у поточному році. 26 з них організовано Службою автомобільних доріг Донецької області, ще два управлінням ЖКГ Мелітопольської міської ради. Як бачимо підприємство виходить на нові горизонти, тепер вже в Запорізькій області, але як в першому, так і другому тендері «славдорстроївці» виступали статистами під час аукціону і не понижували пропозицію. Вже укладено шість договорів із «Славдорстроєм» на виконання робіт – на загальну суму 37,11 млн грн.
Ще у 12 тендерах вже викладено повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «Славдорстрой» на загальну суму 11,72 млн грн. При чому, в 10 допорогових тендерах «Славдорстрой» були єдиним учасником.
Тобто за ще незакінчений перший квартал 2017 року «Славдорстрой» переміг у 18 тендерах на загальну суму 48,84 млн грн.
До всіх тендерів вони надали довідки про наявність асфальтобетонного завод і лабораторії контролю якості асфальтобетонних сумішей з одним і тим самим постачальником – ТОВ «Слав АБЗ». У минулому році до тендерів лише одного разу було надано договір з ТОВ «Слав АБЗ» на поставку асфальтобетонної суміші. А 3 січня 2017 року між «Славдорстроєм» і «Слав АБЗ» було укладено подібний договір на поставку. Знову у документації жодних сертифікатів якості. Вимірювальна лабораторія вказується та сама, що прописана на території ПАТ «НКМЗ».
Тепер все стало значно прозаїчніше. ТОВ «Слав АБЗ» постачає ТОВ «Славдорстрой» асфальтобетонні суміші, які і перевіряє на якість у власній лабораторії. Так і не зрозуміло, де виготовляються дорожньо-будівельні матеріали, які надає «Слав АБЗ». За юридичною пропискою асфальтобетонний завод знаходитись функціонувати не може, а в документації не вказується будь-якої іншої адреси, де б могли знаходитись виробничі потужності.
ПІДСУМОК
Фірму було засновано 29 жовтня 2015 року, за кілька днів після оголошення попередніх результатів місцевих виборів 25 жовтня 2015 року. Схоже, тоді за результатами голосування вибудувалась зручна політична кон’юнктура для створення структури, яка б безперешкодно почала ремонтувати дороги. Схема без зайвого розгойдування запрацювала вже весною 2016 року і до кінця року принесла мільйонні прибутки засновникам. Схоже, що в 2017 році «Славдорстрой» не планує збавляти обертів і виходить з ринку ремонту доріг у Донецькій та Луганській областях у сусідню Запорізьку.
Ми знаємо, що перший досвід ремонту дороги було отримано від ПАТ «Донбасенерго», яке входить до сфери впливу колишнього президента Віктора Януковича. Потім краматорські комунальники проявили аукціон небаченої щедрості, коли засипали «Славдорстрой» підрядами на ремонти доріг, хоча досвіду на їх виконання у слов’янських дорожників не було.
Встановлені очевидні факти зміни тендерної документації УЖКГ Слов’янська та виконкомом Попаснянської міської ради конкретно під ТОВ «Славдорстрой», тому що вони на той момент не мали необхідного досвіду.
Адреси реєстрації ТОВ «Славдорстрой» та ТОВ «Слав АБЗ» мають підставний характер. Перші прописані по одній адресі з ПАТ «Слов’янський завод високовольтних ізоляторів», другі вказали адресу у самому центрі Слов’янські в одній будівлі з фітнес-центром та сімейно-консультаційним центром. А лабораторія на проведення випробувань асфальтобетону «Слав АБЗ» розташувалась за адресою ПАТ «Новокраматорський машинобудівний завод». У самому «НКМЗ» засвідчили, що на їх території функціонують лише заводські підприємства.
Ми знаємо, що невідомим є місце виготовлення асфальту, який надає ТОВ «Слав АБЗ» і нема сертифікатів якості на ці дорожньо-будівельні матеріали.
Ризик менеджмент вказує на низьку конкурентну активність. Було показано, як фірми розігрують між собою тендери. Під час аукціонів чітко прослідковується, коли фірма робить усе, щоб отримати перемогу, а коли виступає статистом для імітації конкуренції.
Розслідування підготовлено з використанням сервісу youcontrol.com.ua, розширеного модулю аналітики «Prozorro» і єдиного веб-порталу використання публічних коштів Є-дата.